Nowy Orbea RALLON 2025 - wersja enduro / wersja downhill
RALLON 2025/2026 - zrodzony z grawitacji
Związek Orbei z rywalizacją sportową jest niezaprzeczalny – przez 185 lat obecności w branży rowerowej firma zdobywała podia we wszystkich dyscyplinach: od szosy, przez MTB i triathlon, aż po gravel. Przejście do zjazdów DH – Formuły 1 kolarstwa górskiego – było więc naturalnym krokiem.
Sukcesy w enduro (m.in. z zespołem Orbea Enduro Team), doświadczenie w MTB oraz innowacyjność rozwijana w laboratorium OOLab pozwoliły na stworzenie najbardziej ambitnego roweru Orbea w historii – nowego modelu Rallon DH, który już dziś rywalizuje w Pucharze Świata.
Orbea Rallon DH zwyciężył w swoim pierwszym, premierowym wyścigu Pucharu Świata w Szczyrku w Polsce!
Nowa maszyna od Orbea po prostu prosi się o wyzwania. Znakomite właściwości jezdne, niezrównane zawieszenie i niski środek cieżkości przenoszą jazdę nowym Rallonem na wyższy poziom.
Rallon 2025 dostępny jest w wersji ENDURO oraz wersji DH (downhill) i posiada większą możliwość personalizacji niż kiedykolwiek...
Nowy Rallon został stworzony z myślą o najszybszych zjazdach.
ORBEA RALLON - STWORZONY DLA GRAWITACJI
Kiedy grawitacja wzywa, masz dwie opcje: walczyć z nią albo poddać się jeździe. Nie bój się przesuwać granic, dociskać mocniej i podejmować ryzyka tam, gdzie inni się wahają. Nieustanna ewolucja to jedyna droga naprzód – bo linia mety to dopiero początek czegoś większego.
Orbea Rallon to nowa generacja rowerów zjazdowych (gravity), ukształtowana przez lata testów w laboratorium i na trasach wyścigowych. Jego nisko osadzony środek ciężkości zapewnia niezrównaną stabilność, precyzję i kontrolę przy wyścigowych prędkościach, a miękko pracujące zawieszenie maksymalizuje trakcję i otwiera przed Tobą nowe linie przejazdu.
Ponieważ jednak każdy tor i każdy rider są inni, Rallon oferuje bezkonkurencyjny poziom regulacji, pozwalając dostroić rower do własnego stylu jazdy i warunków na trasie – niezależnie od tego, czy ścigasz się w Pucharze Świata, czy po prostu szukasz granic swoich możliwości na lokalnym bikeparku.




Kluczowe właściwości nowego Orbea RALLON 2025/2026
Rekomendowane przeznaczenie
ENDURO oraz DH
Zawieszenie
180 MM PRZÓD / 170 MM TYŁ
(DH) 200 MM PRZÓD / TYŁ
Materiał ramy
KARBON
Dostępne modele
RALLON E
RALLON D
Kolorystyka
3 kolory + MyO
Rozmiary
4 rozmiary (S, M, L, XL)
Do wyboru długość tylnego trójkąta
442 mm (zwrotność)
450 mm (stabilność)
Do wyboru (ENDURO) wielkość kół
wersja mullet (29”+27,5”)
full 29”
SZEROKIE MOŻLIWOŚCI DOSTOSOWANIA
Na szlaku: szybkie dostosowanie pod każdą trasę
Chcesz urwać cenne sekundy? Dobrze dobrane ustawienia pod konkretną trasę i styl jazdy mogą zdecydować o sukcesie. Z Rallonem to łatwiejsze niż kiedykolwiek — regulacje są szybkie i intuicyjne, byś mógł dać z siebie wszystko, wtedy gdy to się liczy.
Regulowany kąt główki ramy (Headset Adjust)
Dzięki offsetowym miskom sterów, możesz zmienić kąt główki ramy o ±0,75°. Więcej luzu? Ustaw bardziej płasko na strome zjazdy i techniczne sekcje. Więcej precyzji? Zmniejsz kąt i zyskaj zwinniejsze prowadzenie.
Flip Chip – szybka zmiana charakterystyki
Z pomocą systemu Flip Chip ustawisz:
> progresję amortyzatora – wybieraj pomiędzy około 25% a 30%,
> geometrię roweru – wybieraj pomiędzy pozycją High i Low.
W trybie Low zyskujesz więcej stabilności na szybkich trasach – główka ramy obniża się o 0,5°, suport o 7 mm.
Tryb High zwiększa prześwit korb, co przyda się w technicznych podjazdach i przy mniejszej prędkości.
Dociążenie suportu – Weighted BB
Dołączone ciężarki (93 g, 95 g i 395 g) możesz wkręcić do GravityLinka, aby obniżyć środek ciężkości i zwiększyć stabilność. To rozwiązanie inspirowane sztuczkami mechaników Pucharów Świata – teraz dostępne dla każdego.
Poza trasą: Skonfiguruj idealnego Rallona dla siebie
Wiesz najlepiej, jak jeździsz. Dlatego Orbea daje ci pełną swobodę personalizacji – wszystko ustalisz jeszcze przed zakupem, dzięki konfiguratorowi MyO.
Długość tylnego trójkąta pod Twój styl
Masz możliwość wyboru:
> 442 mm – bardziej zwinne i żywe prowadzenie,
> 450 mm – więcej stabilności przy dużych prędkościach.
Orbea nie wiąże długości chainstaya z rozmiarem ramy – bo wie, że styl jazdy decyduje bardziej niż wzrost. Wszystko montowane i malowane w Hiszpanii, na zamówienie.
Wewnętrzne czy zewnętrzne prowadzenie przewodów?
Wybierz system prowadzenia linek, który ci bardziej odpowiada – minimalizm i estetykę lub łatwiejszy serwis. Rallon daje ci obie opcje.
29” czy Mullet? Ty wybierasz (tylko dla wersji ENDURO)
Rallon dostępny jest w wersji:
> pełne 29” – dla maksymalnej prędkości i lepszego pokonywania przeszkód,
> Mullet (29” przód / 27,5” tył) – dla bardziej zwinnego, zabawowego prowadzenia.
Dzięki systemowi GravityLink możesz wybrać swoją opcję bez wpływu na geometrię roweru. Co więcej – jeśli chcesz kiedyś się przesiąść z mulleta na 29” lub odwrotnie – wystarczy dołożyć drugi GravityLink.


Nowy Orbea RALLON 2025 - kolorystyka
Nowe malowania
Wraz z odnowionym Rallonem na 2025 rok, Orbea prezentuje nam także nową linię kolorystyczną.
Poniżej prezentujemy wszystkie opcje kolorystyczne (3 malowania + MyO):
Dostępne kolory:
- Aloha Green + Fantasy Purple (połysk)
- White Chic + Diamond Black (połysk)
- Nickel Matt + Nickel Chrome (połysk)




White Chic + Diamond Black (połysk)




Aloha Green + Fantasy Purple (połysk)




Metallic Olive Green-Titanium Black (Gloss)
(dla wersji aluminiowej)
Orbea RALLON 2025/2026 - cennik (ceny producenta, ale z Bikechill.pl można się dogadać ;)
Prezentowany cennik modeli Orbea RALLON na 2025 r. jest cennikiem opublikowany w dniu premiery.
Jeżeli ceny będą się zmieniać, postaramy się aktualizować je w miarę na bieżąco.
Zawsze aktualna i bieżąca cena poszczególnych modeli znajduje się w karcie produktu.
Ceny Rallon 2025/2026 w wersji enduro:
- RALLON D-LTD - 36.800 zł
Ceny Rallon 2025/2026 w wersji downhill:
- RALLON E-LTD - 46.000 zł
- RALLON E-Team - 32.200 zł
- RALLON E10 - 24.800 zł
Sprawdź modele RALLON dostępne z wysyłką w 24h
Zobacz wszystkie modele RALLON
Przejdź do strefy marki ORBEA
Sprawdź modele Orbea RALLON 2025 i odpowiedz sobie na pytanie: który jest dla Ciebie?
(już jutro w tym miejscu pojawią się poszczególne modele RALLON 2025)
Co warto wiedzieć o mocnym enduro Orbea RALLON E (2025/2026)?
RALLON E - Orbea Rallon E to esencja enduro.
Skoncentrowany na szybkości
Po prostu skup się na prędkości – z Rallonem. Ten rower stworzony jest do jazdy w dół – szybko, agresywnie i bez kompromisów. Dzięki zawieszeniu dostrojonemu pod grawitacyjne wyzwania, stabilnemu prowadzeniu i bardzo nisko osadzonemu środkowi ciężkości, Rallon zachęca do przekraczania granic i wynosi jazdę na nowy poziom.
Naturalnie adaptacyjny
Każdy szlak jest inny – dlatego Rallon oferuje bezprecedensowy poziom regulacji.
Dzięki zaawansowanej geometrii i przemyślanej konstrukcji możesz dostosować rower nie tylko na trasie (np. zmianą progresji zawieszenia czy kąta główki ramy), ale także poza nią – np. wybierając długość tylnego trójkąta lub konfigurację kół.
Więcej opcji niż kiedykolwiek wcześniej – wszystko po to, by precyzyjnie dostroić rower do stylu jazdy i warunków.
Zbudowany do ostrej jazdy
Rallon nie boi się wyzwań i najtrudniejszych tras.
Zaprojektowany z myślą o ekstremalnych warunkach zjazdowych, wyposażony w cichą i solidną ramę, komponenty w standardzie DH oraz pełną ochronę, Rallon to pewny partner, na którym możesz polegać od startu aż do mety – i dalej.




SKONCENTROWANY NA SZYBKOŚCI
Zawieszenie inspirowane zjazdem
Riderzy enduro oczekują dziś zawieszenia na poziomie DH – takiego, które wygładzi najostrzejsze trasy. Dlatego Rallon korzysta z tych samych aktywnych kinematyk zawieszenia, niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję zjazdową, czy enduro.
Grawitacyjna kinematyka
Widelec o skoku 180 mm w połączeniu z 170 mm skoku tylnego zawieszenia to konfiguracja, która idealnie trafia w punkt – zapewnia wystarczająco dużo „amortyzacji” na największe dropy w bikeparkach i imprezowe rundy po szalonych trasach, a jednocześnie zachowuje zwinność i responsywność Rallona.
Attitude Adjust – regulacja w standardzie
Dzięki systemowi Attitude Adjust możesz dostosować charakterystykę pracy zawieszenia Rallona DH. Do wyboru masz dwa poziomy progresji:
- 22,5% – bardziej liniowe: idealne na szybsze trasy, oferuje większe wsparcie w środkowym zakresie skoku i bardziej dynamiczne prowadzenie.
- 27,5% – bardziej progresywne: stworzone z myślą o trudniejszych trasach DH z większymi dropami i kamienistymi sekcjami.
Skoncentrowany na zjazdach, ale zdolny do wspinaczek
Aktywne zawieszenie to klucz do świetnych osiągów w dół, ale jego minusem bywa pochłanianie energii podczas wspinaczki. Dlatego w przypadku dłuższych podjazdów – po prostu zablokuj amortyzator. To proste i skuteczne rozwiązanie, z którego korzysta wielu riderów – szczególnie w wersji enduro.








Wbudowana równowaga
Dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości, Rallon pozostaje stabilny i przewidywalny nawet w najbardziej wymagających sekcjach – na stromych ściankach, ciasnych agrafkach czy długich etapach, pełnych nierówności.
GravityLink – kontrola zakorzeniona w konstrukcji
System GravityLink obniża amortyzator, dzięki czemu rower zyskuje centralne wyważenie oraz niezrównaną kontrolę w najtrudniejszych warunkach.
Stabilność w ekstremalnych warunkach
GravityLink pozwala także na dołożenie masy do okolic suportu, co jest sekretną sztuczką znaną z Pucharów Świata. Większy ciężar przekłada się na bardziej „miękkie” prowadzenie i jeszcze lepsze trzymanie się podłoża. Z kolei na szybsze trasy, wymagające błyskawicznych reakcji i dynamicznego przyspieszania – wystarczy te ciężarki wyjąć.
Geometria gotowa na wyścigi
Geometria Rallona to efekt wielu lat testów na trasach zjazdowych. Teraz zyskała nowe możliwości regulacji, dzięki czemu możesz dostosować rower do każdego typu trasy – od stromych ścianek po szybkie i płynne sekcje flow.
Steep ‘n’ Deep – niżej, szybciej, lepiej
Nowy Rallon pozwala na jeszcze głębsze osadzenie sztycy, a jednocześnie ma bardzo niski przekrok. Daje to więcej swobody ruchów, co oznacza większą kontrolę, a co za tym idzie – większą prędkość.
Prawie każdy rider będzie w stanie zamontować sztycę o skoku 240 mm, niezależnie od rozmiaru ramy. I tak – mimo tych możliwości – mieści się tu też standardowy koszyk na bidon.
Konstrukcja ramy
Sztywność ramy wpływa bezpośrednio na jej charakter oraz przyczepność.
W Rallonie zastosowano usztywnienia w rejonie suportu, co pozwoliło precyzyjnie kontrolować ugięcie i sztywność całej konstrukcji. Rezultat? Lepsze czucie roweru i więcej pewności na trasie.


Co warto wiedzieć o downhillowym Orbea RALLON D (2025/2026)?


Rallon DH – Stworzony do zjazdów, gotowy na Puchar Świata
Rallon DH to ostateczna maszyna zjazdowa, stworzona na bazie wieloletnich doświadczeń z torów wyścigowych i dokładnie ten sam rower, na którym startuje się w Pucharach Świata. Z 200 mm skoku z przodu i z tyłu, został zaprojektowany, aby poradzić sobie z najbardziej stromymi i najtrudniejszymi zjazdami przy wyścigowych prędkościach. Jego niski środek ciężkości zapewnia niezrównaną stabilność i kontrolę, a miękkie zawieszenie gwarantuje nieustanną trakcję. Co więcej, dzięki bezprecedensowej możliwości regulacji, możesz precyzyjnie dostroić swoją jazdę, by z pewnością siebie pokonać każdą trasę.
TYLKO SZYBKO
Dostosowany do grawitacji, z bezkompromisową wydajnością zawieszenia, by zjeżdżać. Szybko. Zaprojektowany do wyścigów na trudnych trasach Pucharu Świata DH, Rallon jest gotowy na każde wyzwanie. To oznacza niezrównaną wydajność zawieszenia oraz zrównoważoną, stabilną ramę.
REGULACJA WIELU ASPEKTÓW
Dostrój swoją jazdę dzięki niezrównanej regulacji na każdej trasie. Istnieje duża różnica między wyścigiem DH, rundą w bike parku a relaksującą jazdą z przyjaciółmi. Regulacja Rallona pomaga osiągnąć idealne ustawienie, niezależnie od tego, dokąd zaprowadzi Cię dzień.
ZBUDOWANY NA CIĘŻKIE WARUNKI
Możesz polegać na solidnej konstrukcji Rallona jako najbardziej niezawodnym towarzyszu zjazdów. Rallon dowiezie Cię na sam dół dzięki cichej, niezawodnie wyposażonej ramie i komponentom w standardzie grawitacyjnym.




Bezkompromisowa wydajność zawieszenia
Pokonaj każdy zjazd dzięki precyzyjnie dostrojonemu systemowi zawieszenia Rallona — stworzonemu dla jedwabiście płynnej jazdy i nieustannej prędkości, niezależnie od terenu.
Kinematyka grawitacyjna
Rallon DH jest przygotowany na najbardziej strome i wymagające zjazdy tras Pucharu Świata dzięki 200 mm skoku z przodu i z tyłu, gotowy na największe dropy i najwyższe prędkości spotykane na najwyższym poziomie rywalizacji.


Niski środek ciężkości
Stabilny. Ułożony. Szybki. Rower DH potrzebuje dodatkowej stabilności, by przeciwdziałać siłom, które mogą wytrącić go z równowagi na stromych i trudnych technicznie trasach. Opracowanie ramy i systemu, które obniżają środek ciężkości, to pewna recepta na sukces.
Konfiguracja mullet
Rallon DH występuje z tylnym kołem 27,5", gotowy na najbardziej strome trasy DH.


GravityLink - zaprojektowany dla stabilności
Nasz ekskluzywny GravityLink pozwala umieścić damper możliwie najniżej, odblokowując idealne ustawienie dla maksymalnej stabilności na zjazdach.
Pewność przy dużych prędkościach
GravityLink daje możliwość dodania obciążenia do suportu — to trik zza kulis, stosowany przez wielu mechaników Pucharu Świata. Dodanie masy zapewnia bardziej miękkie, lepiej „przyklejone” prowadzenie. Dla tras wymagających przyspieszenia i szybszych reakcji, obciążniki można łatwo usunąć.


Dopracowana geometria DH
Lata rozwoju i testowania geometrii Rallona na trasach DH pozwoliły nam ją udoskonalić. Teraz, dzięki większym niż kiedykolwiek możliwościom regulacji, rowerzyści mogą precyzyjnie dostroić swojego Rallona i zoptymalizować jazdę pod każdą trasę.
Konstrukcja ramy
Sztywność ramy wpływa na odczucia i przyczepność. Nasza wzmocniona konstrukcja pozwala zwiększyć sztywność w okolicach suportu i zapewnia większą kontrolę nad strukturą ramy.


-
Orbea rower MTB RALLON M10 M Mars Burgundy Red - Black
Special Price 18 999,00 zł Regular Price 23 999,00 złQuickviewZobacz produkty w powiązanych kategoriach