Dopłaty do rowerów elektrycznych w Polsce - ile i od kiedy?
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych (potrwają od 4 do 18 lipca 2024 r.) dotyczące projektu programu priorytetowego „Mój rower elektryczny”. 300 mln zł - tyle NFOŚiGW planuje przeznaczyć na dopłaty do zakupu elektrycznych rowerów ze środków pochodzących z Funduszu Modernizacyjnego.

Oczywiście - nie jest to jeszcze 100% informacja o rozpoczęciu dofinansowania - jest to ogłoszenie o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu ustawy/programu priorytetowego "Mój rower elektryczny". 

Nasz własny (sklepu BikeChill.pl) program dopłat do rowerów elektrycznych na 2025 r.

Nie czekając dłużej na rozpoczęcie inicjatywy rządowych dopłat do rowerów elektrycznych ogłaszamy własną inicjatywę - niezależnie od programu rządowego (można zyskać więc podwójnie, gdy program rządowych dopłat już wejdzie w życie... lub można zyskać, nawet jeżeli w życie nie wejdzie).

Na czym polega nasz własny program dopłat o e-bików?

Proponujemy stałe i konkretnie określone rabaty na NOWE ROWERY z aktualnych kolekcji (2025) producentów, których mamy w ofercie.

Jak wyglądają progi i wysokości "dopłat" do rowerów elektrycznych w naszym programie?

Poniżej znajduje się tabela z przedziałami cen rowerów oraz wielkością dofinansowania (rabatu), którą oferujemy na starcie:

Przedział cenowy Wielkość dofinansowania (rabatu)
9.000 - 15.000 zł 1.500 zł
15.001 - 20.000 zł 2.000 zł
20.001 - 30.000 zł 2.500 zł
powyżej 30.001 zł 3.500 zł

 

Kilka prostych zasad:

  • powyższe "dopłaty" nie łączą się z innymi promocjami z naszej strony
  • powyższe "dopłaty" nie obowiązują na przecenione rowery (np. wyprzedaż starszych roczników, specjalne okazyjne promocje, outlet, itd.) 
  • dopłaty obejmują jedynie najnowsze kolekcje danego producenta (Orbea i Cannondale) 

Dlaczego warto skorzystać z naszego programu dopłat?

  • Program działa niezależnie od dopłaty rządowej - możesz się o nią starać niezależnie i nie wpływa to na wielkość rabatu z naszej strony
  • Możesz z niego skorzystać już teraz, wystarczy się z nami skontaktować - nie musisz czekać na program rządowych dopłat
  • Nasze dofinansowanie nie ma wpływu na to, jaką formę płatności wybierzesz
  • Nie ma limitów kupionych rowerów
  • Nie ma ograniczeń co do parametrów rowerów
  • Nie musisz skłądać żadnych dodatkowych papierów - wystarczy że złożysz zamówienie

Dodatkowo, co warto podkreślić:

  • Dostarczamy rower elektryczny w 100% złożony, gotowy do jazdy - nie musisz się martwić, że nie będziesz potrafił poprawnie wszystkiego połączyć i ustawić
  • Masz duże możliwości personalizacji swojego elektryka - nie tylko te, które oferują producenci... u nas możesz korzystnie wymienić części nawet w gotowym rowerze (nie jesteś zdany na konfigurację od producenta): więcej o tym tutaj -> https://www.bikechill.pl/rowery/dlaczego-warto-kupowac-w-bike-chill 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej, podpytać o szczegóły lub otrzymać konkretną ofertę na e-bike?

Po prostu skontaktuj się z nami. Dobierzemy rower do twoich potrzeb, doradzimy przy wyborze, przedstawimy konkretną ofertę (maksymalnie w ciągu 24h).

 

Przejdź do specjalnej strony:

ROWERY ELEKTRYCZNE Z DOPŁATĄ

Co z dofinansowaniem do rowerów elektrycznych (stan na 10.02.2025)

Telenoweli z dofinansowaniem do rowerów elektrycznych w Polsce ciąg dalszy... Najnowsze informacje, które podaje Business Insider są następujące...

Dopłaty do e-rowerów – ile można będzie otrzymać?

Osoby planujące zakup elektrycznego roweru, zarówno standardowego, jak i cargo, będą mogły skorzystać z dofinansowania w ramach nowego programu wsparcia.

Proponowana wysokość dopłat wynosi około 2,5 tys. zł dla klasycznych e-rowerów, natomiast w przypadku większych rowerów cargo przewidziana jest kwota do 4,5 tys. zł.

Pierwotnie program, który zaprezentowano w lipcu zeszłego roku, miał dysponować budżetem sięgającym 300 mln zł. Obecnie jednak planowane środki na początek wynoszą 50 mln zł.

"Mój rower elektryczny" – kiedy ruszy program?

Jak poinformowała Anna Trudzik, dyrektor departamentu energetyki prosumenckiej NFOŚiGW, nabór wniosków rozpocznie się w II kwartale 2025 roku. W pierwszej kolejności z dopłat będą mogły skorzystać osoby prywatne, a dopiero później przedsiębiorcy.

Podczas konsultacji dotyczących programu zwrócono uwagę na poziom wsparcia oferowanego w innych krajach Unii Europejskiej, gdzie wynosi ono około 500 euro na zakup roweru elektrycznego. „Nie możemy dawać więcej niż w innych państwach UE” — zaznaczyła Trudzik, podkreślając, że wysokość dopłat została dostosowana do standardów obowiązujących w Europie.

INFORMACJA REKLAMOWA

 

Aktualizacja sytuacji dopłat do rowerów elektrycznych (stan na 01.2025)

Zgodnie z najnowszymi informacjami jakie uzyskała redakcja portalu Infor.pl (na 10 grudnia 2024 r.), a które przekazało Biuro Prasowe NFOŚiGW, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) wraz z Ministerstwem Klimatu i Środowiska (MKiŚ) pracują nad pozyskaniem nowego źródła finansowania dla programu „Mój rower elektryczny”.

W lipcu 2024 r. NFOŚiGW przedstawił do konsultacji społecznych projekt programu priorytetowego „Mój rower elektryczny”. Celem programu jest uniknięcie niskiej emisji poprzez dofinansowanie inwestycji polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie, rozwoju dobrych praktyk transportowych oraz zdrowego trybu życia wśród uczestników ruchu – poprzez wsparcie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych. Konsultacje trwały od 4 do 18 lipca 2024 r. W toku konsultacji społecznych zostało zgłoszonych ponad pół tysiąca uwag i propozycji zmian do projektu programu. Najczęściej pojawiające się sugestie dotyczyły:
- Rezygnacji z oznakowania/rejestracji pojazdu na policji;
- Wysokości dofinansowania;
- Dofinansowania do „tradycyjnych rowerów” zamiast elektrycznych;
- Rozszerzenia wsparcia na używane rowery elektryczne;
- Zmiany okresu kwalifikowalności;
- Skrócenia/wydłużenia okresu trwałości inwestycji;
- Uwzględnienia zapisu o obowiązkowym ubezpieczeniu roweru.

Jak informuje NFOŚiGW, wszystkie uwagi zostały przeanalizowane, część z nich została wprowadzona do projektu programu priorytetowego (m.in. rezygnacja z oznakowania ramy pojazdu, rozszerzenie katalogu wnioskodawców).

W szczególności uwagi w toku konsultacji zgłosił Europejski Bank Inwestycyjny (EBI). Co istotne, EBI dotychczas nie zaakceptował tego obszaru do finansowania z Funduszu Modernizacyjnego, natomiast NFOŚiGW informuje, że ma nadal możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 roku. 

Ponadto NFOŚiGW równolegle prowadzi prace nad optymalnym źródłem finansowania dla programu. 

NFOŚiGW planuje opublikować dokumenty programowe programu „Mój rower elektryczny” w ostatecznym kształcie - dopiero po określeniu ostatecznego źródła finansowania oraz przyjęciu tego programu przez Zarząd i Radę Nadzorczą NFOŚiGW.

Dofinansowanie do roweru elektrycznego - gdzie i kiedy składać wniosek?

Wnioski będzie można składać dopiero po zatwierdzeniu całego projektu, ale zgodnie z obecnymi propozycjami, do dofinansowania będą kwalifikowały się także rowery zakupione w roku 2024.

Czy warto już teraz kupować rower na dofinansowanie?

Jeżeli liczysz na dofinansowanie, to jeszcze rekomendujemy się wstrzymać, gdyż nie są znane ostateczne warunki. Projekt jest już po konsultacjach, ale jeszcze nie jest znana jego ostateczna forma.

Będziemy was tu powiadamiać o aktualizacjach tego tematu.

Dofinansowanie do e-bike - w jakiej formie?

Według jeszcze nie zatwierdzonego projektu, dofinansowanie będzie miało formę refundacji. Co to oznacza?

Oznacza to, iż najpierw będzie trzeba zakupić rower elektryczny spełniający wymagania określone w warunkach projektu, a następnie trzeba będzie złożyć wniosek o refundację części poniesionych wydatków. 
Czy pieniądze trafią do ciebie czy do sklepu? Wszystko wskazuje na to, że pieniądze będą zwracane kupującemu.

 

300 mln zł - na co i dla kogo?

Projektowany program przewiduje dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym także cargo i wózków rowerowych. Planowane jest dofinansowanie w wysokości do 50 proc. i nie więcej niż 5 tys. zł w przypadku rowerów elektrycznych i nie więcej niż 9 tys. zł w przypadku elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Z dofinansowania będą mogły skorzystać osoby indywidualne, samorządy oraz przedsiębiorcy określeni w projekcie programu. Po konsultacjach społecznych rozpocznie się proces zatwierdzania zasad programu priorytetowego.

Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym).

Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu dla bezzwrotnej formy dofinansowania wynosi co najmniej 46 667 szt. rowerów.

Intensywność dofinansowania
1. Nabycie w formie zakupu roweru elektrycznego - do 50% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 5 tys. zł.
2. Nabycie w formie zakupu roweru elektrycznego transportowego (cargo) oraz wózka rowerowego - do 50% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 9 tys. zł.

Beneficjenci
1) osoby fizyczne;
2) jednostki samorządu terytorialnego;
3) przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t.j.: Dz.U. 2024 poz. 236). Przedsiębiorstwa, które będą mogły ubiegać się o dofinansowanie muszą prowadzić działalność gospodarczą oznaczoną PKD:

  • 49.41.Z - transport drogowy towarów;
  • 53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
  • 53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
  • 77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Dofinansowanie dla 46 667 szt. e-rowerów - od kiedy?

Okres wdrażania
Program realizowany będzie w latach 2025-2029, w tym:
1) zobowiązania (rozumiane jako zawieranie umów) podejmowane będą do 30.06.2029 r.
2) środki wydatkowane będą do 31.12.2029 r.

Terminy i sposób składania wniosków
Nabór wniosków odbywać się będzie w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub do wyczerpania alokacji. Sposób składania i rozpatrywania wniosków określony zostanie w dokumentach naboru, które zamieszczone będą na stronie internetowej NFOŚiGW (Operatora Funduszu Modernizacyjnego).

 

TYLKO PAMIĘTAJMY - TO SĄ NA TEN MOMENT JEDYNIE ZAŁOŻENIA. O FINALNYM KSZTAŁCIE PROJEKTU POWIADOMIMY GDY BĘDĄ ZNANE SZCZEGÓŁY.

 

Od kiedy dofinansowanie do elektryków w BikeChill.pl?

Jak tylko program zostanie zatwierdzony i będzie można realizować sprzedaż z dopłatami - to rowery elektryczne z dopłatą będą u nas dostępne. Natomiast już teraz przygotowujemy dla Was stronę, na której poszczególne rowery będą prezentowane, by ułatwić Wam wybór wówczas, gdy będziecie mogli skorzystać z dopłat!

Link do strony z opisem rowerów elekrycznych z dopłatami znajdzie się tutaj: ROWERY ELEKTRYCZNE Z DOPŁATĄ